Whenever sang my songs
每當唱起我的歌
On the stage, on my own
站在舞台,獨自一個
Whenever said my words
每當說著我的話語
Wishing they would be heard
期盼能夠被誰聽到的時候
I saw you smiling at me
我總會看見你對我微笑著
Was it real or just my fantasy
是真是幻我分不清
You'd always be there in the corner
你總會在那個角落
Of this tiny little bar
在這間窄小的酒吧裡

My last night here for you
為你留下的最後一夜
Same old songs, just once more
同樣的老歌曲,只是重覆
My last night here with you?
和你一起的最後一夜?
Maybe yes, maybe no
也許是的,也許不是
I kind of liked it your way
我似乎有點喜歡,你用你的方式
How you shyly placed your eyes on me
害羞地,讓你目光降落我臉龐
Oh, did you ever know?
喔,你可曾知道
That I had mine on you
我也是這樣看著你?

Darling, so there you are
親愛的,你就在那兒啊
With that look on your face
帶著那張不曾改變的臉
As if you're never hurt
彷彿你從來沒被傷害過一樣
As if you're never down
彷彿你從來未曾感到沮喪
Shall I be the one for you
我該成為你的他嗎?
Who pinches you softly but sure
那個用溫柔輕輕刺痛你的人
If frown is shown then
當然,如果你將眉頭蹙緊了
I will know that you are no dreamer
我會懂得的,你並不是只活在夢裡的人

So let me come to you
所以,讓我到你身邊吧
Close as I wanted to be
像我一直以來所渴望的那樣
Close enough for me
一段靠近到能讓我知足的距離
To feel your heart beating fast
只為感受你加快的心跳
And stay there as I whisper
而我靠在那兒輕語著
How I loved your peaceful eyes on me
我多麼喜歡你平靜的目光看著我臉龐
Did you ever know
你可曾知道
That I had mine on you
我也是這樣地看著你

Darling, so share with me
親愛的,就一起分享吧
Your love if you have enough
分享你的愛,如果這份愛足夠
Your tears if you're holding back
分享你的淚,如果你正忍著它
Or pain if that's what it is
或者分享你的痛,不再隱忍
How can I let you know
而我怎麼能讓你知道呢?
I'm more than the dress and the voice
我啊,並不只是我的光鮮亮麗外衣和我的歌聲
Just reach me out then
就把手往我內心深處探吧
You will know that you're not dreaming
你會知道的,你並不是只活在夢裡的人

Darling, so there you are
親愛的,你就在那兒啊
With that look on your face
帶著那張不曾改變的臉
As if you're never hurt
彷彿你從來沒被傷害過一樣
As if you're never down
彷彿你從來未曾感到沮喪
Shall I be the one for you
我該成為你的他嗎?
Who pinches you softly but sure
那個用溫柔輕輕刺痛你的人
If frown is shown then
當然,如果你將眉頭蹙緊了
I will know that you are no dreamer
我會懂得的,你並不是只活在夢裡的人

<王菲,Eyes on me,你的目光。詞:染谷和美,曲:植松伸夫,亂翻譯:我>

那個活在夢裡的是我
夢不曾醒來
是你給的美夢。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    evermissing 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()